Wiara w biznes – podstawa Twojego sukcesu?

Wiara w biznes to fundament twojego sukcesu
Wiara w biznes to fundament twojego sukcesu

Dzisiaj pomówimy o psychologii, nastawieniu. Czyli dosyć kontrowersyjny temat, zwłaszcza że niektórzy uważają, że po prostu trzeba ruszyć tyłek, zamiast czytać o takich tematach. Konkretniej zajmiemy się temat wiary w to co robisz, w Twoją ofertę biznesową.

Ten temat jest szczególnie ważny gdy chodzi o swój biznes, gdy musisz sprzedawać swoje usługi, produkty, albo działasz w biznesie MLM.

Bez wiary w siebie i to co robisz daleko nie zajedziesz

To podstawowy element. Jeżeli osiągasz słabe efekty, to najpierw sprawdź te dwa elementy – czy wierzysz w to co robisz, to co oferujesz. Po drugie czy wierzysz w siebie.

Pierwszy element jest kluczowy. Jeżeli go zabraknie, to dalsza praca będzie CHOLERNIE ciężka. Weźmy na przykład biznes MLM.

Jeżeli Ty wierzysz w tę ideę, wierzysz, że osoby faktycznie mogą tak zarabiać. Że mogą w ten sposób dorabiać do pensji, a nawet utrzymywać się. Wierzysz w produkt, który oferuje Twoja firma, w jego jakość. To już jesteś na wygranej pozycji. Jeżeli do tego wierzysz, że jesteś w stanie pomóc osobom, które wchodzą do Twojego biznesu, to niemalże pewne jest, że odniesiesz sukces.

Natomiast jeżeli nie wierzysz w biznes MLM. Uważasz, że to naciąganie ludzi, że twoja firma oferuje słaby produkt. A Ty w niczym nie pomożesz swoim partnerom i inni zrobiliby to lepiej, to po co właściwie dołączałeś do tego biznesu? 😀

A poza tym pytaniem – twoje szanse na sukces są marne. Nie będziesz proponował ludziom biznesu, a nawet jak komuś zaproponujesz, to zrobisz to tak, że nie dołączy.

Inny przykład – biznes informacyjny. Jeżeli wierzysz, że kurs, który sprzedajesz jest możliwie najlepszej jakości; jeżeli wierzysz w to, że wiedza w nim zawarta działa i daje efekty; jeżeli wierzysz, że pomożesz klientom – wtedy chcesz go promować i sprzedawać.

Natomiast jeżeli nie wierzysz, w swój produkt. Nie wiesz, czy da jakiekolwiek zmiany w życiu twoich klientów i w sumie to produkty konkurencji działają lepiej. Wtedy nie dziw się, że efekty sprzedażowe są słabe. Ty sam nie kupiłbyś od siebie produktu, więc czemu inni mają to zrobić?

Najpierw uwierz w to co oferujesz

Bez tego nie podejmuj prób promocji, działania. To się nie uda. Jeżeli sam nie skorzystałbyś ze swoich usług, nie kupiłbyś swoich produktów to inni tego nie zrobią.

Co zrobić gdy brakuje Ci wiary?

Możliwości masz kilka:

Porzucić ten produkt, usługę, biznes – to bez sensu robić coś w co nie wierzysz. Efekty będą w najlepszym przypadku przeciętne.

Zmodyfikować swój biznes, usługę – jeżeli Ty masz wpływ na produkt, na to co oferujesz to zmień to tak, żebyś w to wierzył. To zwykle najlepsze co możesz zrobić

Zmień swoje przekonania, nastawienie – niektórzy są perfekcjonistami. To oznacza, że nawet jak stworzą doskonały produkt, to nie są z niego zadowoleni. Jeżeli twoje przekonania nie pozwalają Ci uwierzyć w to co robisz, w siebie to popracuj nad nimi.

Możesz w ten sposób przepracować swoje podejście do biznesu MLM. Jeżeli np. biznes Ci się podoba, chciałbyś w nim zarabiać, jednak podświadomie jesteś przekonany, że to bez sensu (bo np. bliscy Ci wpoili takie przekonania), to również warto nad tym popracować 😉

Zmień swój biznes, usługę – to porada głównie dla osób, które promują MLM. Jeżeli nie wierzysz w produkty jednej firmy, to znajdź taką, w której produkty uwierzysz.

Próbować działać bez niej – to najgorszy wybór. Jednak jeżeli się uprzesz to ani ja, ani nikt inny Ci nie zabroni. Jednak o wiele lepiej jest robić to w co wierzysz i wykorzystać którąś z poprzednich możliwości.

Wiara to podstawa – badania pokazują, że podświadomie wykrywamy czy ktoś wierzy w to co mówi, czy też nie. Dlatego jeżeli wierzysz w to co robisz, to automatycznie uzyskujesz lepsze rezultaty. Ludzie po prostu to wyczują 😉

A Ty co uważasz na temat wiary w produkt i swój biznes? Według Ciebie jest potrzebna? Warto o nią dbać? Doświadczeniami i przemyśleniami podziel się w komentarzu 🙂

13 thoughts on “Wiara w biznes – podstawa Twojego sukcesu?

  1. Tylko wiecie, to nie takie proste. Znaczy, jeśli chodzi o biznes, to w miarę. Przygotowuje się biznesplan, określa cele, przygotowuje się pod każdym względem (zarówno na ewentualne kryzysy, jak i sukcesy), nad tym wszystkim można przy odpowiedniej dyscyplinie zdobyć kontrolę. Ale już jeśli chodzi ogólniej – o życie… widziałem wielu takich, którzy nie potrafili tej wiary w siebie znaleźć i stąd się brały ich wszystkie problemy. Nawet jeśli wiedzieli, gdzie tkwi źródło ich kłopotów, nie zawsze wiedzieli jak wykrzesać z siebie tę pewność siebie lub nie mieli do tego siłę.

    1. Rozwinięcie wiary w siebie wymaga regularnej pracy. Jest protsze niż się wydaje, tylko trzeba podjąć odpowiednie działania. I nie chodzi tutaj o afirmacje, wizualizację i podobne.
      Jednym z łatwiejszych sposobów na rozwijanie pewności siebie jest dziennik sukcesów – pisałem o nim tutaj: http://czasrozwoju.pl/zbuduj-prawdziwa-pewnosc-siebie-wykorzystujac-dziennik-sukcesu/
      Hubert Oleszczuk ostatnio opublikował…Lista adresowa – co zrobić gdy ją zaniedbasz?

  2. Wiara w siebie, wiara w sukces to podstawy, ale nie tylko. Są też inne czynniki, które odpowiadając za sukcesy. Branża, rynek i podejście do tematu. Wiadomo, jeżeli rynek jest przesycony daną branżą, to nie warto pchać tam „tyłka”, chyba że mamy naprawdę lepszy produkt zaoferowania niż konkurencja. Bo co jeśli będziemy w siebie wierzyć, w swój sukces skoro i tak stare wilki nie pozwolą nam wejść z przebojem na rynek danej branży? Tak więc podsumowując, żeby wierzyć w siebie i swój biznes musimy na początku przysiąść i pomyśleć w którym kierunku warto pójść, na co będzie popyt a na co nie 🙂

    1. Oczywiście, na sukces wpływa wiele czynników. Jednak nawet najlepszy pomysł padnie gdy brakuje wiary w niego 🙂
      A co do konkurencji, to ona jest dla mnie znakiem, że warto zainteresować się tą niszą 🙂 To znak, że są tam pieniądze. W większości przypadków da się spokojnie „wykroić kawałek tortu” dla siebie 😉
      Natomiast jak gdzieś nie ma konkurencji, to ciężko ocenić czy pomysł się w ogóle przyjmie – musisz przekonać ludzi do jakiejś nowości. Poza tym trzeba pamiętać, że zawsze jest konkurencja. Jeżeli nie w postaci innych firm, to w postaci przyzwyczajeń ludzi – trzeba ich przekonać, że twoja innowacja jest godna uwagi 😀
      Hubert Oleszczuk ostatnio opublikował…O czym pisać bloga? Skąd brać inspiracje?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge