Poczta biznesowa – jak ją wykorzystać?

Poczta biznesowa to istotny element twojej osobistej marki
Poczta biznesowa to istotny element twojej osobistej marki

Interakcja z odbiorcami – to wyróżnia internet od innych mediów. Jeżeli chcesz, to po prostu napiszesz komentarz, wyślesz mi maila. W przeciągu kilku sekund otrzymam twoją wiadomość. W ciągu 24 godzin będę miał możliwość odpowiedzenia Ci (szanse na to, że pozostanę dłużej bez komputera są małe).

Jednak poza komentowaniem warto dać czytelnikom możliwość jeszcze innej formy integracji – kontakt mailowy. Poczta biznesowa to ważny element wizerunku w sieci i kontaktu z innymi.

Powody dla których kontakt mailowy jest taki ważny

Niektóre osoby nie chcą pewnych spraw załatwiać publicznie – wolą bardziej intymne formy kontaktu. Skrzynka pocztowa pozwala na to. Jeżeli ktoś ma problem, pytanie, propozycje to istnieją większa szanse, że skontaktuje się z Tobą przez pocztę.

Przez taki prosty gest jak założenie poczty biznesowej i odpowiadanie na maile możesz wyróżnić się na tle konkurencji. być może w ten sposób nie zdobędziesz milionów fanów od razu. Jednak ten prosty nawyk pozwoli Ci zamienić część czytelników (którzy chcą czegoś więcej) w wiernych fanów Ciebie i Twojej marki.

A osoby, które chcą promować twoją markę, Ciebie zawsze się przydadzą. Prawda?

Ponadto ważne są wcześniej wymienione oferty współpracy. Wątpię żeby ktoś wysłał ofertę współpracy w komentarzu. Żeby do tego doszło osobie musiałoby mocno zależeć i to musiałaby być jedyna forma kontaktu. Poczta biznesowa rozwiązuje ten problem.

Poza tym często po wysłaniu propozycji współpracy trzeba uzgodnić jej szczegóły – załatwianie tego wszystkiego w komentarzach można uznać za spam, bo są małe szanse, że taka rozmowa będzie tematycznie pasowała do wpisu

Poczta biznesowa to nie twoja poczta prywatna

Poczta biznesowa, nawet jeżeli jesteś „tylko” blogerem to nie jest twoja prywatna skrzynka pocztowa. Według mnie poczta biznesowa powinna służyć TYLKO do spraw związanych z biznesem, blogiem. Wysyłanie prywatnych wiadomości wprowadzi niepotrzebne zamieszanie i chaos.

Z resztą zastanów się jak wygląda twoja osobista skrzynka pocztowa. Prawdopodobnie masz w niej bałagan. Natomiast bałagan na poczcie biznesowej przyczynić się do tego, że ominie Ciebie wiele świetnych ofert współpracy.

Skąd to wiem? Sam tego doświadczyłem. Co prawda u mnie przyczyną nie było połączenie skrzynki prywatnej i biznesowej, a regularnie wysyłany spam. To jednak nie zmienia faktu, że ominęło mnie co najmniej kilka propozycji współpracy.

Do tego nie pomogłem kilku czytelnikom, a kilka awarii musiałem odkryć samemu. Gdybym regularnie sprawdzał pocztę, to blogowanie byłoby o wiele łatwiejsze.

Poczta biznesowa – jak o nią dbać?

Przede wszystkim załóż oddzielną skrzynką. To czy wolisz umieścić pocztę we własnej domenie (np. kontakt@twojadomena.pl), czy skorzystać z zewnętrznych skrzynek pocztowych nie stanowi większej różnicy. Pamiętaj o kilku elementach:

  • Nigdy nie podawaj swojego adresu email „całego”. Ja kiedyś podałem swój adres email kontakt@czasrozwoju.pl i na moją pocztę zaczął trafiać spam. Po pewnym czasie nawet kilkadziesiąt niechcianych maili KAŻDEGO dnia… Zamiast takiego maila napisz raczej kontakt mała czasrozwoju.pl
  • Zadbaj o to by Twoja poczta biznesowa miała profesjonalna nazwę (zwłaszcza na zewnętrznych serwisach). Nie zakładaj maila „sliicznotka3629@…”. O wiele lepszym i praktycznym rozwiązaniem jest wpisanie twojej domeny przed małpę. Natomiast z zewnętrznych skrzynek mailowych polecam Ci gmaila – nie trafia na niego spam. A nawet jeżeli coś dostaniesz, to skutecznie wyłapią to filtry antyspamowe.
  • Gdy zakładasz konto we własnej domenie to zadbaj o to by było ono łatwe w obsłudze. Osobiście połączyłem wszystkie swoje konta z menadżerem poczty, bo korzystanie z niej w inny sposób było niepraktyczne (musiałem się logować na hosting ,następnie wybierać odpowiednią opcję, a potem jeszcze logować się do poczty).
  • Codziennie sprawdzaj pocztę. Najlepiej dodaj swoją pocztę do aplikacji na telefon (polecam AquaMail) w ten sposób zostaniesz szybko powiadomiony o nowym mailu. W przeciwieństwie do prywatnej poczty, poczta biznesowa z reguły nie jest tak zalewana spamem (jeżeli odpowiednio o nią zadbasz), dlatego nawet jeżeli od razu po przyjściu maila otrzymasz powiadomienie to nie będziesz ciągle rozpraszany.

W komentarzu napisz co Ty sądzisz o poczcie biznesowej. Według Ciebie jest ona ważna? A może wolisz całkowicie nie używać poczty na blogu i wszystkie sprawy załatwiać w komentarzach?

6 thoughts on “Poczta biznesowa – jak ją wykorzystać?

  1. Uważam, że poczta biznesowa jest kluczowa – podobnie jak strona www – dla właściwego kontaktu z użytkownikami czy potencjalnymi klientami. W mojej branży prawniczej ludzie raczej nie umieszczają zapytań o swoje sprawy w komentarzach. Poza tym, w dobie coraz powszechniejszej ochrony danych, informacji, coraz więcej użytkowników zdaje sobie sprawę, iż upublicznianie niektórych kwestii może im przynieść szkodę. Bardzo dobrze, że poruszył Pan tak szczegółowo kwestię poczty biznesowej.

    Pozdrawiam
    Prawnik Głód ostatnio opublikował…Płatne parkowanie w soboty w strefach płatnego parkowania nielegalne

  2. No i już wiem, dlaczego w zakładce „kontakt” często widzę „[małpa]” zamiast „@”… Faktycznie, na moją pocztę praktycznie codziennie przychodzi spam, ale myślałem raczej, że dzieje się tak z powodu pozostawienia gdzieś, kiedyś maila na mało zaufanej stronie internetowej. Dzięki za cenną wiadomość, natychmiast poprawiam 🙂
    Mateusz ostatnio opublikował…Plusy i minusy inwestycji w złoto + KONKURS !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge