Jak sprawdzić ruch na stronie? Pamiętaj – liczy się jakość

Jak sprawdzić ruch na stronie i jego jakość?
Jak sprawdzić ruch na stronie i jego jakość?

W życiu każdego blogera najważniejszy jest ruch. To on daje Ci kasę i dochody. Bez ruchu jesteś jak sklep bez klientów. A nawet gorzej – jak sklep o którego istnieniu nikt nie wie.

Jednocześnie promocja bloga to zajęcie, które można wykonać na masę sposobów. Jedne są mniej a drugie bardziej skuteczne. Żeby odróżnić jedne od drugich powinieneś kontrolować ruch na twoim blogu. Jednak jak sprawdzić ruch na stronie? Odpowiedź jest prosta – wykorzystaj odpowiednie narzędzia.

Jak sprawdzić ruch na stornie? Jakich narzędzi do tego użyć?

Mowa oczywiście o statystykach wordpress. Ja używam dwóch narzędzi do tego:
  1. Google Analytics – polecane przez wszystkich. I w sumie nie ma co się dziwić, bo narzędzie daje Ci masę informacji o ruchu. Jeżeli umiesz je dobrze wykorzystać, to z pewnością je pokochasz
  2. Statystyki wordpress od jetpack – dużo prostsze od google analytics. Jednocześnie można je sprawdzić za pomocą jednego, czy dwóch kliknięć z poziomu bloga. Dlatego jeżeli po prostu jestem ciekaw ile osób weszło na stronę to wykorzystuję te statystyki
I te dwa narzędzia to podstawa jeżeli zastanawiasz się jak sprawdzić ruch na stronie. Teraz wystarczy, że je zainstalujesz, a o tym jak to zrobisz przeczytasz tutaj.
Jednak według mnie sama ilość ruchu nie ma znaczenia, kluczowe jest coś innego.

Po co tak naprawdę sprawdzać ruch na stronie?

Samo szukanie informacji o tym jak sprawdzić ruch na stronie daje Ci dwie korzyści:
  • Wiesz czy twoje działania z promocją są skuteczne
  • Wiesz jakiej jakości ruch ściągasz
I drugi punkt jest według mnie o wiele ważniejszy. Bo jeżeli masz dziennie 1000 unikalnych użytkowników, jednak zdobywasz średnio jednego subskrybenta tygodniowo to coś idzie nie tak. Albo słabo przechwytujesz maile z bloga, albo twój ruch jest słabej jakości.
A jak ocenić jakość ruchu? Do tego już nie znam żadnego oprogramowania, to robię intuicyjnie:
  • Obserwuję ilość komentarzy
  • Sprawdzam ile osób zapisuje się na listy adresowe
  • Obserwuję ilość sprzedaży z programów partnerskich
  • Sprawdzam ile osób kliknęło w AdWords (a raczej robiłbym to gdybym zarabiał w ten sposób)
Wszystko zależy od tego jaki sposób zarabiania przez internet wybierzesz. Od niego uzależnij wskaźniki na które będziesz patrzył. Obserwacja ruchu ma znaczenie, bo liczy się jakość, a nie ilość.
Lepiej mieć 100 potencjalnie zainteresowanych osób, niż 1000 losowo wybranych. a Ty co sądzisz na ten temat? Czy już wiesz jak sprawdzić ruch na stronie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge