Jak budować relacje z klientem? Poznaj kluczowe założenia

Jak budować relacje z klientem, by ten kupował od nas ciągle?
Jak budować relacje z klientem, by ten kupował od nas ciągle?

Budowanie relacji z klientem to podstawa marketingu i prowadzenia biznesu. Zwłaszcza gdy coś sprzedajesz. W wielu źródłach przeczytasz, że klient potrzebuje kilku kontaktów by kupić od Ciebie. Tylko nieliczni kupują za pierwszym razem. Jak budować relacje z klientem by ten kupował jak najwięcej? I czy Ty na pewno tego potrzebujesz?

Przecież już nie raz kupowałeś rzeczy za pierwszym razem. Po prostu wchodziłeś do nowo otwartego sklepu i tam kupowałeś. Jednak zastanów się co to było. Najczęściej mowa o trzech typach zakupów:

  • Zakupy codzienne np. jedzenie
  • Konieczność zaspokojenia potrzeb, lub brak alternatywy (np. wszystkie kwiaciarnie są zamknięte, więc musisz iść do tej jednej, jedynej)
  • Już wcześniej przeanalizowałeś zakup gdzie jest najbardziej opłacalny

Dlatego jeżeli nie prowadzisz sklepu z produktami, których używasz codziennie, to pierwsza zasada odpada. W internecie praktycznie nie istnieje też druga zasada (jeżeli klient chce alternatywy to z łatwością ją znajdzie).

Dlatego nie licz na to, że klienci będą kupować od Ciebie od razu po wejściu na twoją stronę. Zamiast tego dowiedz się jak budować relacje z klientem – wtedy twoja skuteczność wzrośnie.

Budowanie relacji z klientem – podstawowa zasada

Brzmi ona „szukaj odpowiednich osób”. Nie próbuj trafić do wszystkich, określ swoją grupę docelową – ludzi, do których chcesz trafiać. W ten sposób zyskasz o wiele większą skuteczność. Być może na twojej liście mailingowej znajdzie się mniej osób. Jednak będą tam ludzie, którzy chcą od Ciebie informacji i którzy faktycznie mogą coś kupić w przyszłości.

Dlatego określ kim są ludzie do, których chcesz trafić. Zastanów się:

  • Jakie mają marzenia?
  • Jakie mają problemy?
  • Jakie mają potrzeby?
  • Ile zarabiają i ile mogą wydać na rozwiązanie problemów?
Oczywiście to wszystko zrób w kontekście swojej branży i tego co chcesz osiągnąć. Jeżeli wiesz do kogo piszesz to budowanie relacji z klientem staje się o wiele łatwiejsze. Bardzo często nie będziesz już musiał szukać informacji o tym jak budować relacje z klientem, bo zacznie Ci to przychodzić intuicyjnie.

Jednak wykorzystanie pewnych wskazówek sprawi, że osiągniesz lepsze efekty 😉

Jak budować relacje z klientem? – praktyczne wskazówki

Jeżeli chcesz zbudować relacje ze swoimi odbiorcami to przede wszystkim zadbaj o CZĘSTY KONTAKT, nie pozwól im o sobie zapomnieć. Pomyśl o swoich relacjach z klientami jak o normalnych relacjach z codziennego życia – z kim łączą Ciebie największe emocje? Mnie z tymi, z którymi spędzam najwięcej czasu.

Dlatego jeżeli będziesz często wysyłał maile do swoich klientów, to oni Ciebie zapamiętają. Pewnie boisz się, że uznają Ciebie za spamera. Po pierwsze – część osób zrobi to, nawet jeżeli będziesz pisał maile rzadko. Po drugie budowanie relacji z klientem to m.in. PRZEKAZYWANIE WARTOŚCI, jeżeli w mailach przekazujesz dużą wartość, to klienci będą ich pragnęli i wyczekiwali. Wtedy nie będzie dla nich problemem, to że piszesz do nich codziennie. Będą Ci za to wdzięczni. A Ty zwiększysz szanse na sprzedaż i zdobycie stałych klientów.

Po drugie wykorzystaj RÓŻNE KANAŁY, do budowania relacji. Pamiętaj, że twoi fani nie znajdują się tylko na poczcie. Wysyłaj do nich maile, bądź na facebooku. Ułatw im odnalezienie siebie. Wtedy osiągniesz o wiele więcej. Wymaga to zaangażowania, jednak zauważ, że silne relacje wymagają zaangażowania. Nie nazwę przyjacielem osoby, z którą widzę się raz na rok.

A twoim celem powinno być budowanie z klientami silnych relacji – wtedy oni o wiele chętniej będą od Ciebie kupować. A ponadto Ty im lepiej pomożesz (bo dzięki łączącej was relacji będą Ci bardziej ufać).

I według mnie to trzy podstawowe zasady, które powinieneś wykorzystać w budowaniu relacji z klientem. Jeżeli masz inne pomysły jak budować relacje z klientem to podziel się nimi w komentarzu. Z chęcią poznam również doświadczenie w tym temacie.

3 thoughts on “Jak budować relacje z klientem? Poznaj kluczowe założenia

  1. Można również dodać, że w ramach utrzymywania dobrych relacji ze stałym klientem, mile widziane są małe prezenty z rożnych okazji, np. podarek na święta Bożego Narodzenia lub z okazji imienin, urodzin. Te małe gesty dużo nie kosztują, a zostawiasz po sobie miłe wrażenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge