Dobór słów kluczowych – jak znaleźc słowa kluczowe na bloga?

Dobry dobór słów kluczowych pomoże Ci osiągnąć sukces
Dobry dobór słów kluczowych pomoże Ci osiągnąć sukces

Używasz google? Chcesz by na Twoją stronę wchodziło wiele osób? Prawda? W takim razie musisz zadbać o dobry dobór słów kluczowych, bo prawie każda osoba, która korzysta z internetu codziennie używa wyszukiwarki google. W Polsce około 95% wyszukiwań w Polsce pochodzi z tej wyszukiwarki – źródło . Jeżeli prowadzisz bloga, to warto część tego ruchu pozyskać na twoją stronę. Zwłaszcza, że jest on darmowy i stały.

I masz do wyboru dwie opcje. Pierwszą – wierzyć, że jakieś wejścia z google same się znajdą. I po pewnym czasie z pewnością tak będzie. Wystarczy, że będziesz stale publikował nowe treści na blogu.

Druga opcja polega na znalezieniu odpowiednich fraz kluczowych i napisaniu artykułów zoptymalizowanych pod nie. Tutaj liczy się odpowiedni dobór słów kluczowych.  Czyli znalezienie takich, na które zdobycie wysokich pozycji nie jest trudne i które jednocześnie dadzą Ci wejścia.

Pozostaje pytanie jak znaleźć słowa kluczowe, na które warto pisać wpisy?

Jak znaleźć słowa kluczowe na bloga? – Podstawowe narzędzie

Przede wszystkim musisz mieć dostęp do google adwords (dokładniej, do planera słów kluczowych). To narzędzie będzie podstawą do oceny jakości słów kluczowych. W nim sprawdzisz jak popularna jest fraza, która Cię interesuje. Jak wiele razy w ciągu miesiąca jest wyszukiwana.

Te informacje pomogą Ci ocenić czy warto się nią zainteresować. Ponadto w tym narzędziu znajdziesz proponowane fazy podobne do słowa kluczowego, które szukasz. To bardzo ułatwia dobór słów kluczowych, bo czasem niewielka zmiana daje ogromną różnice w liczbie wyszukiwań w ciągu miesiąca.

Jakie frazy powinny Ciebie zainteresować?

Na początek celuj w mniej popularne. 50-300 wyszukiwań miesięcznie. Zauważ, że jeżeli wypozycjonujesz się na pierwsze miejsce na słowo kluczowe, które jest wyszukiwane 60 razy w ciągu miesiąca, to masz 60 potencjalnych wejść na stronę. Jeżeli 50% osób wybierze twoją stronę, to zdobywasz 30 wejść miesięcznie na swoją stronę. 10 takich fraz to 300 wejść miesięcznie na stronę (jeżeli przechwytujesz adresy mailowe na blogu, to zdobędziesz trochę stałych czytelników).

Dzięki temu od początku masz jakiś ruch na swojej witrynie. Natomiast walka o popularne frazy (kilka tysięcy miesięcznie) może zakończyć się sukcesem. Jednak zanim wejdziesz na pierwsze miejsca, to minie sporo czasu. Do tej pory możesz napisać wiele artykułów pod mniej popularne frazy kluczowe i zdobędziesz podobny ruch na swojej stronie. Dobry dobór słów kluczowych to dopasowanie ich do swoich możliwości.

Gdy zaczynasz wybierasz mniej popularne wyszukiwania. Im popularniejszy się stajesz, po tym bardziej popularne słowa możesz sięgać.

Poznaj trzy sposoby na dobry dobór słów kluczowych do twoich artykułów na blogu

Jeżeli wiesz jak znaleźć dobre słowa kluczowe, to przyciągniesz czytelników z wyszukiwarki
Jeżeli wiesz jak znaleźć dobre słowa kluczowe, to przyciągniesz czytelników z wyszukiwarki

Pamiętaj, że nie ma tutaj sposobów lepszych i gorszych. Każdy z nich jest skuteczny. Jednocześnie każdy wymaga podejścia z innej strony. Właśnie dlatego warto stosować wszystkie trzy, wtedy znajdziesz najwięcej ciekawych słów kluczowych, na które warto się pozycjonować.

Poza tym pamiętaj – zawsze sprawdzaj wszystkie pomysły w google adwords. Jak już wcześniej czytałeś – czasem nawet drobna zmiana daje duże różnice.

Sposób #1 – Twoje własne pomysły

Najbardziej oczywisty sposób, jednak mam wrażenie, że czasem zapomniany. Wypisz sobie listę swoich pomysłów na wpisy. Następnie zastanów się co ludzie mogą wpisywać w wyszukiwarkę, żeby znaleźć podobne treści.

Na przykład gdy piszesz wpis pod tytułem „czego nie powie Ci nawet najlepszy dietetyk”, to ludzie mogą szukać tego wpisu pod hasłami typu „sekrety dietetyków”, albo „sekrety odchudzania”. Wystarczy wtedy tylko delikatnie zmienić tytuł na np. „Sekrety odchudzania: czego nie powie Ci ŻADEN dietetyk” i już masz o wiele bardziej przyjazny artykuł dla wyszukiwarki.

W ten sposób wypisz sobie do każdego pomysłu na wpis 2-3 słowa kluczowe, następnie sprawdź je w google adwords. W ten sposób będziesz miał mnóstwo fraz kluczowych, pod które będziesz mógł zoptymalizować swoją treść.

Sposób #2 – podglądaj konkurencję

Jeżeli zastanawiasz się jak coś zrobić, to sprawdź co robi konkurencja i zrób to lepiej. Ta rada działa również w przypadku doboru słów kluczowych.Zamiast samemu zastanawiać się na jakie frazy w twojej branży warto się pozycjonować to sprawdź co robi twoja konkurencja. Przejrzyj jej blogi, strony – sprawdź o czym piszą artykuły. Prawdopodobnie znajdziesz tam wiele pomysłów na wpisy.

A część z nich będzie zawierała słowa kluczowe, które będziesz mógł zastosować w swoich wpisach. Często nie będziesz musiał nawet pisać na ten sam temat, bo po sprawdzeniu słowa kluczowe w google adwords okaże się, że istnieje inne, podobne, które Tobie lepiej pasuje. Jeżeli przejrzysz w ten sposób kilka blogów konkurencji, to znajdziesz wiele pomysłów na frazy kluczowe.

Tylko pamiętaj o jednym – nie zżynaj bezczelnie. Zamiast tego inspiruj się. Jeżeli ktoś tworzy wpis „3 mity na temat pozycjonowania stron”, to nie twórz następnego dnia wpisu o tej samej tematyce. Zamiast tego stwórz np. „największy mit pozycjonowania stron”, „10 największych mitów”, „jakie mity na temat seo niszczą wszystkie twoje starania”.

Ponadto nigdy nie inspiruj się tylko jedną stroną. Zawsze obserwuj ich kilka, a najlepiej kilkanaście. Do tego inspiruj się starszymi wpisami.

Sposób #3 – wykorzystaj to co masz

Połącz swoją stronę z google dla webmasterów. W ten sposób zyskasz możliwość analizy swoich słów kluczowych. Przekonasz się jak pozycja wpływa na ruch. To ma duże znaczenie, chociaż czasem dobry tytuł potrafi zrobić dużo.

Natomiast wykorzystując tę analizę słów kluczowych zyskasz coś jeszcze – będziesz mógł w łatwy sposób znaleźć ciekawe słowa kluczowe. Prawdopodobnie na większość z nich znajdziesz się w pozycjach dalszych (grubo poniżej top 10). 

Jednak to nic złego – wykorzystaj wiedzę jaką daje to narzędzie do napisania wpisów zoptymalizowanych pod dane frazy kluczowe. Jak to zrobić? Po prostu skopiuj to co widzisz w analizie słów kluczowych w google dla webmasterów. Wklej to do google adwords a następnie wybierz te frazy, które Ciebie interesują.

Największą wadą tego sposobu jest to, że na początku jest mało użyteczny. Musisz mieć sporo wpisów – wtedy google wyświetli Ci więcej fraz, a Ty będziesz miał z czego wybierać. Dlatego jeżeli nie możesz jeszcze wykorzystać tego sposobu to nie załamuj się. Zamiast tego twórz nową treść (wykorzystując dwa poprzednie sposoby). Minie trochę czasu a wykorzystasz również i tę technikę. A wtedy dobór słów kluczowych na bloga stanie się o wiele łatwiejszy i bardziej automatyczny.

Który z tych sposobów wykorzystywać? Najlepiej wszystkie trzy. W ten sposób zdobędziesz najwięcej pomysłów na słowa kluczowe. W komentarzu podziel się opinią o tych metodach i podziel się swoimi sposobami na dobór słów kluczowych.

6 thoughts on “Dobór słów kluczowych – jak znaleźc słowa kluczowe na bloga?

  1. W ocenie „atrakcyjności” słowa kluczowe warto sprawdzić, czego szukają użytkownicy na forach. Ja w tym celu przeglądam te niewielką ilością spamu. Czasami można tam znaleźć naprawdę ciekawy pomysł na artykuł, w którym zaprezentujesz popularny wśród forumowiczów temat. Niedawno słyszałam o narzędziu (Content Generator) pomocnym przy tworzeniu tytułów pod artykuły lub nagłówki – niestety w języku angielskim, ale będący ciekawą inspiracją.

    PS. Masz jakiś problem z wtyczką CL.

  2. A najlepiej po prostu sprawdzić w planerze słów kluczowych Google. Mamy czarno na białym podane jakie słowa i w jakiej formie cieszą się największym powodzeniem internautów, a to, co w sieci odzwierciedla realne zapotrzebowanie klientów.

      1. W pierwszej chwili nie skojarzyłam tego, bo nazwałeś je inaczej, dopiero jak zagłębiłam się w treść, zrozumiałam, że właśnie o nim piszesz, a to, że warto napisać artykuł na słowo, które ma 70 wyszukań- to dla mnie nowa informacja, przydatny i rzetelny tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge