Lista adresowa – co zrobić gdy ją zaniedbasz?

Lista adresowa to ważny element e-biznesu. Co zrobić gdy stracisz z nią kontakt?
Lista adresowa to ważny element e-biznesu. Co zrobić gdy stracisz z nią kontakt?

Dzisiaj często się mówi, że lista adresowa to złoto internetu i podstawa sukcesu w internecie. Sam o tym słyszałem wiele razy i się z tym zgadzam. Lista adresowa jest istotna. Jednak sam często zapisuję się na listy i bardzo często widzę jedną sytuację:

Zapisałem się na listę adresową, dostałem kilka maili, jednak po kilku dniach, albo tygodniach kontakt się urwał. Wiem, że taka sytuacja się zdarza, sam do takiej doprowadziłem.

I w tym wpisie się właśnie zajmiemy tym tematem – czy warto reaktywować stare kolejki mailowe?

Czy warto porzucić listę adresową? Czy lepiej ją reaktywować?

Według mnie nigdy nie warto porzucać listy adresowej. Skuteczność mailingów z pewnością będzie mniejsza, niż w przypadku list z którymi utrzymujesz stały kontakt. Jednak zawsze są szanse, że ktoś zareaguje. Jeżeli nie wyślesz do tej listy maila to pozbędziesz się tej szansy.

Jeżeli jest więcej niż 100 osób na liście to warto spróbować. Istnieją spore szanse, że więcej niż jedna osoba zareaguje. A to oznacza przynajmniej jednego dodatkowego klienta.

  • Za którego nie musisz płacić.
  • Nie musisz nic zrobić by go pozyskać.
  • Nie wymaga od Ciebie nic, tylko wysłania maila.

Jak u mnie wyglądała reaktywacja listy?

Na około 600 osób zareagowały 4 osoby. To według mnie bardzo dobry wynik. Zwłaszcza, że z listą nie kontaktowałem się przez kilka miesięcy.

Nie jest to oczywiście idealna konwersja. Jednak gdybym powiedział, że nie warto, to straciłbym te 4 osoby. Po pierwsze straciłbym klientów. Po drugie nie pomógłbym tym czterem osobom.

Jak odnowić kontakt z listą?

Teraz podzielę się z Tobą kilkoma pomysłami na to jak można odnowić kontakt z listą adresową, nawet jeżeli nie kontaktowałeś się przez długi czas:

  • Wyjaśnij przerwę braku kontaktu, napisz co robiłeś w tym czasie
  • Przygotuj specjalny prezent na powrót, promocje, albo darmowy bonus
  • Przygotuj nowy produkt, nowe szkolenie
  • Zacznij od ankiety
  • Po prostu zacznij tak jakby nic się nie stało – z tak zwanej „grubej rury”
  • Przeprowadź kampanię reaktywującą – zrób jakiś bonus dla tych co zostaną na liście, a tych co nie zostaną usuń (i zapowiedz, że to zrobisz)
Każdy znajdzie sposób, który bardziej mu się podoba. Ja zwykle zaczynam z grubej rury, jeżeli komuś się nie podoba, to się wypisze. Jednak każdy woli coś innego 😉
A w komentarzu napisz co Ty sądzisz na temat reaktywowania starych list adresowych. Według Ciebie warto to robić?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge